Facader i mursten - skønhed og mangfoldighed

Capelwick Multi

I facaden udtrykkes stil og smag.

Et bygningsværk er et udtryk for stil og smag. Dette ses ikke mindst i facaden. Virkeliggørelsen af en drøm til en fornuftig pris på den ene side og spørgsmålet om holdbarhed og kvalitet på den anden side, er nogle af de aspekter der skal tages hensyn til når man bygger.

Individuelle løsninger til dit byggeprojekt

Egernsund Wienerberger tilbyder en lang række facadesten, som består af blødstrøgne, håndstrøgne, maskinsten samt kulbrændte mursten med forskellige overfladestrukturer. Farvepaletten spænder lige fra lyse sandfarver over røde, rosé og gule toner til grå og mørke nuancer.

Uanset om du ønsker et klassisk elegant, rustikt eller funktionelt moderne udtryk, giver vores mursten mulighed for at skabe interessante, smukke og individuelle løsninger som til enhver tid vil kunne matche tidens byggestil.

Få råd og vejledning om mursten til facaden

Vi forhandler vores danske sortiment og har også et eksklusivt murstensprogram fra vores søsterselskaber rundt om i verden.  De udenlandske håndstrøgne og kulbrændte sten har en overflade, hvor revner og fuger skaber dybde og spil, da kullene fra brændingen har sat deres markante aftegninger og givet dem deres helt enestående særpræg.

Alt efter valg af fugefarve får murstenen sit helt eget udtryk. Du kan derfor let få den til at passe til netop dit byggeri.