Vores DGNB-rådgivere kan hjælpe med dit næste byggeprojekt

DGNB | DGNB-konsulenter - Egernsund Wienerberger

Hvilke mursten og beklædningstegl skal du vælge, hvis dit byggeri går efter en DGNB-certificering? Hos Egernsund Wienerberger kan du få rådgivning til valg af teglprodukter til dit certificerede byggeri af vores fire DGNB-rådgivere. Du kan også få adgang til vores dokumentationspakke, som vi har udviklet i samarbejde med Rambøll. Det gør det nemt at levere dokumentation til dit DGNB-byggeri.

De seneste år er behovet for bæredygtig omstilling af byggeriet og dermed også DGNB-certificeringer i Danmark øget eksponentielt. I 2021 var over 400 bygninger i Danmark tilmeldt en DGNB-certificering.

En DGNB-certificering dokumenterer bæredygtigheden af en bygning. Ved brug af DGNB som værktøj gives der anledning til et fælles grundlag for bygherrer, entreprenører, arkitekter og rådgivere til at bygge mere bæredygtigt.

Med et DGNB-certifikat i hånden opnås en øget værdi og kvalitet af bygningen. Dette skyldes blandt andet, at kriterierne i DGNB har fokus på at reducere omkostninger, spild og ressourcer gennem hele byggeriets levetid samtidig med at skabe bedre sociale forhold og værdi for brugerne af bygningen.

DGNB-dokumentationspakke for mursten og beklædningstegl

Vores mursten og beklædningstegl URBAN bidrager positivt til byggerier, der går efter en DGNB-certificering.

- Vi kan se et stigende antal projekter, der certificeres efter DGNB. Det er vigtigt, at vi kan tilbyde dokumentation for vores produkter, og derfor har vi i samarbejde med Rambøll udarbejdet en dokumentationspakke. Vi har samlet al relevant produktdokumentation, som en DGNB-auditor har brug for i forbindelse med en DGNB-certificering af en bygning, siger Henrik Fuldby-Olsen, der er arkitekt- og entreprenørkonsulent hos Egernsund Wienerberger og én af vores fire DGNB-rådgivere.

Han forklarer, at formålet med dokumentationspakken er at lette processen, da certificeringsordninger som DGNB kræver omfattende beregninger, beslutninger og dokumentation.

Du kan kontakte én af vores DGNB-rådgivere for at få udleveret vores DGNB-dokumentationspakke, ligesom du kan få hjælp til rådgivning om valg af mursten og beklædningstegl til dit næste DGNB-byggeri.

Vejledning i produkter der giver point ved DGNB

Vores DGNB-rådgivere kan hjælpe dig fra projektets start til slut.

Alle tre rådgivere har taget Rådet for Bæredygtigt Byggeris ’DGNB konsulentuddannelse for nye byggerier’ og kan derfor vejlede om, hvad der skal til for, at et byggeri bliver cerfiticeret med vores produkter.

- Vi kan hjælpe vores kunder med at besvare spørgsmål, der omhandler vores produkter og alle de tekniske specifikationer. Det kan være informationer om vores produktspecifikke EPD’er, DoP eller anden form for teknisk dokumentation og rådgivning om, hvilke af vores produkter de skal kigge henimod for at opnå de point, der er mulige med vores produkter, forklarer René Lemming, DGNB-rådgiver og arkitekt- og entreprenørkonsulent hos Egernsund Wienerberger.

Se tabellen, der viser kriterierne og procentsatsen, som vi kan levere dokumentation for ved en DGNB-certificering

Hjælp til DGNB-certificering?

Vores DGNB-rådgivere hjælper dig fra projektets start til slut.
Kontakt en af vores tre DGNB-rådgivere for vejledning.

René Lemming

Arkitekt- og entreprenørkonsulent øst

M. +45 2911 9677
Send mail til René

Henrik Fuldby-Olsen

Arkitekt- og entreprenørkonsulent vest

M. +45 2936 9927
Send mail til Henrik

Søren Henrichsen

Arkitekt- og entreprenørkonsulent vest

M. +45 2010 2277
Send mail til Søren

Mursten til certificeret byggeri

Hos Egernsund Wienerberger har vi leveret teglprodukter til flere DGNB-certificerede byggerier.

Når du vælger tegl som klimaskærm, vælger du en naturlig og holdbar løsning, som giver betydelige besparelser i bygningens levetid. Tegl holder i mere end 100 år og er en næsten vedligeholdelsesfri løsning.

- Flere og flere kunder vælger vores LESS-serie af mursten. Ved at reducere materialeforbruget med 15% og brænde med biogas reducerer vi CO2-udledningen i produktionen med 70-90% sammenlignet med en traditionel mursten produceret med naturgas.. Vores LESS-mursten kan i den grad være med til at sikre vigtige point til en DGNB-certificering og en bedre LCA-vurdering, siger Janus Steenberg, DGNB-rådgiver og arkitekt- og entreprenørkonsulent hos Egernsund Wienerberger.

Certificeret byggeri er vejen frem

Hos Egernsund Wienerberger har vi ambitiøse målsætninger, når det kommer til bæredygtighed. Vi har fokus på CO2-reduktion, mere genbrug og genanvendelse samt øget biodiversitet med respekt for naturens ressourcer.

- Byggebranchen har som aldrig før fokus på at reducere CO2-udledningen fra byggematerialer. Præcis som vores kunder ønsker vi at bidrage til et mere bæredygtigt byggeri. Som DGNB-rådgivere kan vi med vores dokumentationspakke hurtigt og nemt give adgang til DGNB-dokumentation for vores produkter, ligesom vi kan hjælpe vores kunder med at vælge de rette produkter til deres bæredygtige byggeri, afslutter Søren Henrichsen, DGNB-rådgiver og arkitekt- og entreprenørkonsulent hos Egernsund Wienerberger.

Mursten - EW2448 Willems Forest - Hosta Hus

Få hjælp fra vores DGNB-rådgivere

Har du spørgsmål om vores produkter, eller ønsker du at få udleveret vores dokumentationspakke til dit DGNB-byggeri?

Dyk ned i vores sortiment af mursten

Egernsund Wienerberger tilbyder en lang række mursten med varierende overfladestrukturer og i et væld af farver.

Campaign handmade bricks

Hold dig opdateret

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få seneste nyt om produkter, inspirerende projekter, dokumentation, genanvendelse, biodiversitet og meget mere.